Galapagos....puur genieten... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu Galapagos....puur genieten... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu

Galapagos....puur genieten...

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

01 December 2011 | Ecuador, Quito

Buenas noches, daar ben ik weer, eerst met wat foto's, daarna met iets meer tekst...maar de foto's spreken voor zich..
Goed, dus reisje geboekt van Quito naar de Galapagos, 5 dagen, 4 nachten op een (luxe) boot, last minute, op de Galaxy. Van zaterdag tm woensdag, prijzige tripjes kun je wel zeggen, maar je moet het doen als je toch hier bent. De Galapagos eilanden liggen ca. 1100 km voor de kust van Ecuador. Hoogst beschermd nationaal park ivm de bijzondere natuur. Naast de trip betaal je nog eens 110 dollar entree voor het nationaal park. Vlucht van Quito via Guayaquil naar Baltra op Galapagos. Daar word ik opgepikt door de gids (gids is verplicht voor iedereen) die de groep gaat begeleiden gedurende die dagen. Op het vliegveld ontmoet ik een deel van de groep (16 kunnen er op de boot). Pfff...staat me daar een clubje gepensioneerde zwitserse en engelse stellen...wordt gezellig, denk ik. Kun je nog beter hockeyen in veteranen B van EMHC of golfen met Peter de Zwart en Robert Koning...enfin, de groep wordt de bus in gehesen voor de eerste excursie op het eiland, de (land)reuzeschildpadden. Die lopen daar dus gewoon in het weiland te grazen, zie foto. Vervolgens nog wat andere dingen gezien en vervolgens op weg naar de boot, ligt aan wal in Santa Cruz. De rest van de groep is gelukkig wat jonger, een Iers stel, een Amerikaans couple en nog twee oudere stellen, spaans en italiaans. Luxe boot, die Galaxy, gelukkig eigen hut, prima! Daarna wat uitleg van de gids, Jaime, dan wordt de hele crew (10 man) voorgesteld (alvast ivm de tips), en vervolgens aan tafel. Prima 3-gangen diner, heerlijk! Dit geldt overigens ook voor de ontbijten en lunches gedurende de trip...goede kok! Volgende dag om 7 uur ontbijten ('s nachts naar volgende eiland gevaren, gelukkig niet zeeziek), en vervolgens aan wal voor wandeling op het eiland Floreana. Prachtig al die dieren en vogels, en natuurlijk ook het natuurschoon, heel bijzonder. Alle eilanden zijn bezaaid met vulkanen. In de middag hebben we gesnorkeld, ook prachtig, je zwemt gewoon tussen die giga (water)schildpadden en zeeleeuwen door....en dan die prachtige vissen....waaronder roggen van zeker 'n meter, daarvan helaas geen foto's, maar wel mooie herinneringen.
Daarna weer eten en op tijd naar bed. Volgende dag naar eiland Espanola, weer andere dieren, w.o. de Iguana's, je struikelt er gewoon over, zeeleeuwen, albatrossen etc, zie foto's zou ik zeggen. Daarna weer gesnorkeld en tussendoor af en toe wat relaxen op het zonnedek natuurlijk. Vervolgens door naar eiland San Cristobal, en toen hield de trip er voor mij op, zei de gids, op dinsdagochtend, foutje van de toeroperator. Op woensdagochtend zou ik namelijk terug vliegen naar Quito. Er was wel een hotel geboekt op het eiland. Dus rest van de dinsdag een beetje rondgewandeld en gezwommen op San Cristobal en 's avonds gegeten met het Ierse stel dat ook klaar was met de trip. Op woensdagochtend terug naar Quito. Terug naar hetzelfde hotel en meteen door naar de toeroperator om m'n beklag te doen en wat geld terug te vragen. De vrouwelijke manager uiteindelijk in tranen achter gelaten en 100 dollar smartegeld meegenomen. Vandaag fiets gehuurd en beetje door Quito getoerd, morgen tripje met een groep naar Otavalo, watervallen, indiaanse markt etc. Maandag vlieg ik naar Buenos Aires.
Saludos, abrazo fuerte, Eric

• 01 December 2011 - 05:33

Robert Koning:

Hey Eric,
    Inderdaad!!! Prachtig foto materiaal!
    Maar bentoch ook benieuwd naar het verhaal :-)
    Goed weer te horen dat je het nog steeds naar de zin hebt, houden zo
    Robert

• 01 December 2011 - 06:52

Elsbeth :

Wow! Wat een fantastische reis ben je aan het maken. Met veel plezier lees ik je reisverslagen. Maar Galapagos spreekt inderdaad voor zich. Ben benieuwd waar je Sinterklaas viert!
    Geniet er van, groetjes, Elsbeth.

• 01 December 2011 - 07:38

Vivian:

Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit. Vooral je nieuwe vriendin! Voldoet niet helemaal aan het beeld dat je van je toekomstige mini/maxima gaf, voor je vertrek, maar ik kan zien, dat je geniet.xox Viv

• 01 December 2011 - 18:36

Cecile En Peter:

Hey broertje,
    muy muy bonito!
    Geniet maar goed van alles en iedereen om je heen.
    xxx

• 01 December 2011 - 18:48

Ivo:

Geweldige foto's! Je kunt er dichtbij komen zonder gevaar? Je maakt het nog steeds zie ik en je Spaans wordt er zeker niet minder op. Blijf ze genieten.

• 01 December 2011 - 19:54

Danielle:

Het wordt me meer en meer duidelijk... Je moet iets doen met die hobby van je!!
    Anderen zijn benieuwd naar je verslag, ik ben benieuwd naar je volledige fotoreportage ...x

• 01 December 2011 - 22:01

Antoinette:

De plaatjes zeggen genoeg. Prachtig.

• 03 December 2011 - 11:26

Cecile En Peter:

Hey lief broertje,
    Wat een geweldig verslag!
    Lijkt me leuk om tussen die "gepensioneerde" schildpadden te zwemmen. Het is echt uniek om op de galapagos eilanden te zijn.
    Ik moet van Maxima doorgeven dat ze de Kerstdagen in Argentinie viert!
    xxx

• 04 December 2011 - 15:45

Hans Schnapps:

Beste Eric !

Wat een top trip !

En wij hier maar werken en afzien in ons kikkerlandje !

Geniet ervan !

Hansie

• 09 December 2011 - 07:17

M En Pi:

Ha die Eric

Goed om van je te lezen
    Binnenkort een skype poging; eindelijk hebben we een en ander aan de praat...

Geniet met volle teugen, makker,
    zoveel indrukken !

Hier nog steeds redelijk weer;
    zondag weer golf onder andere met Robert
    We spelen wel veel sneller nu,
    geen ballen van jou zoeken en al helemaal niet voor de damestee

Ajax knap de Euro League in, proficiat nog, maatje

Wat een mooie schildpad trouwens,
    om de een of andere reden denk ik dan ook aan service - volley...

Hgroeten. M en Pi

• 10 December 2011 - 19:57

Robbie:

Hi Erico, como estas muchacho? Wat 'n mooie trip ben jij aan 't maken. Geweldig! En die vulkanen en bergen, adembenemend en bijna net zo mooi als Ischgl als je 't mij vraagt...

Is het daar allemaal zo braaf als het lijkt, Eric? Vertel eens, hoe is 't met de mujeres?

Groeten en veel plezier daar!
    Rob

• 10 Januari 2012 - 13:26

Martijn:

Eindelijk gevonden. Ziet er wel echt zwaar master uit allemaal. En ik weet zeker dat als jij daar eerder was geweest dat die stumpert van een Charles Darwin jij de eveolutietheorie had uitgevonden ;)