Iguazu...en een beetje Buenos Aires - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu Iguazu...en een beetje Buenos Aires - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu

Iguazu...en een beetje Buenos Aires

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

12 December 2011 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hola, que tal? Daar ben ik weer, eerst een paar foto's, want die moet ik ff met jullie delen...en nu met de rest van het verhaal, anders ga ik achter lopen. Naar Buenos Aires dus met de nachtvlucht, rond 10 uur in de ochtend aangekomen, met een bus naar het centrum en vervolgens met de metro naar een hostal in de wijk Palermo. Prive kamers vrij duur hier, dus in een slaapzaal dan maar. Dezelfde dag en de dag daarna gebruikt voor een beetje sightseeing BA. Echte wereldstad, je waant je hier meer in Parijs, Barcelona, New York of Amsterdam, of een mix daartussen althans. Verschillende soorten wijken, Palermo, waar ik zit, een wijk, vergeven met gezellige restaurants en boutiques, vrouwen kunnen hier hun hart ophalen. Dan Recoleta, waar de roots liggen van Maxima. Chique wijk met mooie lanen, en grote platanen, dan het supermoderne havengedeelte met de gerestaureerde docks, nou ja, BA heeft echt alles. Meteen een (nacht)bus, jawel, geboekt naar Iguazu, voor de dag erna, beetje op de kleintjes letten. 18 uur enkele reis in een semicama, dus je kunt wel redelijk liggen en slapen. Eerst dag beetje relaxen in het zwembad van het hostal, de tweede dag naar de watervallen aan de Argentijnse kant. Jullie hebben wat foto's gezien, (heb er nog honderd) ik was overdonderd, de rillingen liepen over m'n lijf, ongelooflijk indrukwekkend. Ook de overzichtsfoto laat maar een klein stukje zien, want het het dondert aan alle kanten naar beneden, met als klap op de vuurpijl de 'Garganta del Diablo', wat een geweld! Daar ben ik begonnen en aan het einde van de dag weer teruggegaan, want ik moest het nog eens zien, kan daar wel de hele dag gefascineerd naar zitten kijken. Het schijnt dat een van de amerikaanse presidenten die hier op bezoek was heeft gezegd..'wow, poor Niagara'. Diezelfde avond kwam ik in mijn hostal 2 KLM piloten tegen, daar ben ik mee gaan eten en stappen in de plaatselijke discotheek van Puerto Iguazu...het werd 5 uur, erg gezellig. Met een houten kop naar de Braziliaanse kant van de watervallen, bus in bus uit, controles van Argentijnse en Braziliaanse douane, zowel heen als terug. De Braziliaanse kant geeft wat meer panoramabeeld van de watervallen, ook fraai, maar toch net iets minder spectaculair dan de andere kant. Oh ja, de eerste dag ben ik ook nog met zo'n bootje meegevaren, onder de watervallen, spectaculair....en kleddernat! En de volgende dag weer met de nachtbus naar BA, waar ik nu weer in hetzelfde hostal dit verhaal zit te schrijven. Morgen of overmorgen met het vliegtuig naar Patagonia, el Calafate, wat ook erg prachtig moet zijn. Argentinie is dus wat meer natuur dan cultuur, want het authentieke, zoals in Colombia en Ecuador, dat is hier niet meer, daar is Argentinie te modern voor. Ook de gastvrijheid en vriendelijkheid, zoals in Colombia en Ecuador, is hier stukken minder, een stukje franse arrogantie is de Argentijnen niet vreemd. Hasta luego, abrazo fuerte!

  • 12 December 2011 - 08:36

    Hans Schnapps:

    Grandissimo !

    Nu de 6 andere wereldwonderen nog bekijken !

    Viel Spass !

    Hansie

  • 12 December 2011 - 08:51

    Viv:

    Holy cow, super indrukwekkend. Xx

  • 12 December 2011 - 08:59

    Barbara Du Fosse:

    ha Eric,
    Hoorde van Marjon over je site. Net op tijd want ik zie dat je in iguazu bent. zowel de brazilinaanse als de argentijnse kant moet je bekijken en natuurlijk met de speedboot onder de watervallen. is fantastisch. ook met de helikopter over de watervallen vliegen schijnt super te zijn maar dat kost wat maar voor jou natuurlijk geen probleem-:)
    ben met marjon overigens sinds gisteren weer in training voor tenniscompetitie. We rekenen natuurlijk weer op je. je kan het me aandoen dat ik met Pi moet mixen!

  • 12 December 2011 - 10:13

    Cecile En Peter:

    Geweldig!!!!!!!!!!!!!!!
    xxx

  • 12 December 2011 - 10:15

    Margriet:

    waaaaaaaaaaaaawwwwwwwwwwwwww!!!!!

  • 12 December 2011 - 18:06

    Ivo:

    Ik wist niet dat je Buffalo ook nog even meepakte...joke.

    Schitterend! Ik zie de canvas al aan de muur hangen, jij hebt voor de komende jaren voldoende aan de Sint te vragen denk ik zo. Film je ook?

    Blijf ze genieten en Cruijffie heeft vandaag gewonnen...nu Ajax nog.

    Greetz Ivo

  • 12 December 2011 - 20:01

    Cor Van Esch:

    Foto's zeggen inderdaad meer als woorden. Ziet er fantastisch uit.

  • 14 December 2011 - 08:41

    Antoinette:

    Geweldig ziet het er uit.

  • 15 December 2011 - 23:27

    Roelien:

    je ziet er goed uit pap!
    heel gaaf!
    liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Eric

Actief sinds 19 Sept. 2011
Verslag gelezen: 569
Totaal aantal bezoekers 46744

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 12 Januari 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: