Terug in Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu Terug in Bogota - Reisverslag uit Bogotá, Colombia van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu

Terug in Bogota

Door: ericprinzen

Blijf op de hoogte en volg Eric

26 Oktober 2011 | Colombia, Bogotá

Hier ben ik weer. Afgelopen weekend vanuit Viani vertrokken met de bus naar Bogota. 2 uur met de bus zeggen ze dan, maar het duurt dan 4 uur.....100 km slechts, maar dan maak je ook wat mee. Ik mag dan voorin zitten naast de chauffeur omdat ik lange benen heb, en gringo, buitenlander, ben. Prachtig route door de bergen, maar de wegen zijn erg slecht. Er komen ontzettend veel aardverschuivingen voor, waardoor regelmatig, zeker elke km, stukken weg afbreken, of wegzakken, waardoor de weg ineens enkelbaans wordt, met alle vertraging van dien. Daarnaast vallen er regelmatig brokken steen, zelfs rotsen op de weg....ofwel spannend reizen met de bus. In Bogota ben ik te gast in het appartement van Maria, die hier woont met haar zoontje en een neef. Ze woont midden in het centrum in de oude koloniale wijk La Candelaria, waar ook veel studenten wonen, en van die echte hippies zoals wij ze bijna niet meer kennen. Maar hier is natuurlijk voldoende marhiuana voorhanden. Ik blijf deze week hier, beetje rondneuzen, eten, drinken, museum bezoeken etc. Eten en drinken erg goedkoop, drink elke dag een vers geperst sinaasappelsapje op een pleintje vlakbij, grote beker vol voor 50 eurocent, lekkere empanadas, met vlees gevulde gefrituurde broodjes. Botero museum bezocht, bekendste colombiaanse schilder, redelijk modern, prachtige schilderijen. Verder naar een koloniaal dorpje 'in de buurt' geweest....prachtig. Nog wat op pad met familieleden van Jorge en Omaira (Viani) die in Bogota wonen. Zo kom ik mijn tijd wel door. Vandaag tickets gekocht voor het vervolg. 4 stuks. Zondag naar Cali, vervolgens naar Medellin, dan naar de kust, Cartagena en Santa Marta, en weer terug naar Bogota om vandaar uit naar Ecuador of Argentinie te gaan. De vier tickets kosten totaal 225 euro, niet duur dus. De vluchten duren gemiddeld een uur, terwijl ik anders per tripje tussen de 10 en 14 uur in de bus zit. Ik zie wat minder onderweg, maar toch wel lekker.
Nou, jullie zijn weer een beetje bij, hasta luego!
P.S. Over het algemeen gaat het prima hier met mij, maar afgelopen zondag had ik ff een vreselijke dip, dan mis ik Martijn en Roelien, familie, vrienden, collega's, Nederland, ff heel erg, maar gelukkig gaat dat wel weer over, en kan ik weer genieten van deze totaal andere wereld.

  • 26 Oktober 2011 - 08:40

    Antoinette Brok:

    Eric,
    Blijf er van genieten ik ben jaloers wij zijn er ook nog steeds als je terug bent hoor.

  • 26 Oktober 2011 - 08:40

    Antoinette Brok:

    Eric,
    Blijf er van genieten ik ben jaloers wij zijn er ook nog steeds als je terug bent hoor.

  • 26 Oktober 2011 - 10:23

    Cecile En Peter:

    hey broertje,
    Weer een prachtig verhaal, wat maak je veel mooie dingen mee!
    Ik schreef gisteren naar Ciel dat we naar australie moeten (ook hele mooie avonturen), maar we kunnen ook naar Zuid-Amerika. Ik denk dat we het toch bij onze fietsreizen door Spanje houden! Geniet maar volop, zoiets maak je niet elk jaar mee.
    Kusjesssssssssssssssss

  • 26 Oktober 2011 - 16:53

    Cor Van Esch:

    als je vliegt ook vragen of je voorin mag zitten dan blijft het spannend

  • 26 Oktober 2011 - 19:10

    Hans Schnapps:

    Eric !

    Mooi verhaal en avontuur.
    Ben benieuwd naar het vervolg.
    Ik snap dat je af en toe een moeilijk momentje hebt maar......over 78 dagen ben je weer thuis en dat gaat sneller dan je denkt. Geniet ervan !

    Houdoe

  • 26 Oktober 2011 - 20:53

    Danielle Coolen:

    Er is niets mis met 'missen'. Dat is een teken dat het van binnen goed zit. ..
    Missen is tegelijk ook iets eigenaardigs...
    Wanneer je straks thuis bent, temidden van je kids, familie, vrienden, collega's, ... zal je ervaren dat je Zuid Amerika mist.

  • 31 Oktober 2011 - 15:25

    Helmy Koster:

    Wow Eric,
    Wat een leuk reisverslag heb ik zojuist gelezen.
    Kan me voorstellen dat je inderdaad het vliegtuig neemt om van A naar B te gaan.
    Zo'n busreis is ook niet zonder risico's.
    Ik had zojuist monique Gijsbers aan de lijn en zij vertelde mij dat we je kunnen volgen via waar ben je nu...
    We blijven contacthouden, Eric en ga vooral genieten van het heerlijke, relaxte leven. We gunnen het je van harte.
    Heel veel groeten van de Koster family.

    Houdoe!

  • 01 November 2011 - 20:06

    Ivo:

    Ha Eric,

    Hoe gaat ie nu? Alles veilig daar? Ben weer benieuwd naar een volgend verslag van je en naar die ene foto van...

    Het ga je goed en we blijven je natuurlijk volgen daar in den verre. Goed dat je vandaag niet op de zaak was. Griekenland heeft 't nog niet helemaal begrepen en wil een referendum houden over de bezuinigen/steun aan dit o(u)zo mooie land...bloedbad op de beursvloer vooral de banken.

    Jij geniet daar in alle rust met mensen om je heen die met minder genoegen nemen en ook gelukkig zijn, denk ik.

    Greetz!

  • 04 November 2011 - 14:00

    Mariska:

    Hey Eric,

    Ik denk regelmatig aan je! Fijnom te lezen dat je het goed maakt daar. Af en toe de mensen waar je om geeft missen hoort erbij helaas. Gelukkig gaat dat dipje snel over.
    Ik vind het heerlijk om je verhalen te lezen. Ik zie je dan echt zitten in die bus haha...
    Geniet er maar lekker van. Het is ook zo weer voorbij. Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen.

    Liefs Mariska

  • 25 November 2011 - 19:50

    Maarten Koster:

    He meneer P. Helmy tipte mij om hier eens te kijken wat je allemaal aan het doen bent. Leest lekker weg... Al een sppor van El Dorado gevonden? Geniet er lekker van, wellicht is El Dorado iets spiritueels ipv een grote klonp goud. Kijk maar... Ik lees je verhalen wel.

  • 25 November 2011 - 19:50

    Maarten Koster:

    He meneer P. Helmy tipte mij om hier eens te kijken wat je allemaal aan het doen bent. Leest lekker weg... Al een sppor van El Dorado gevonden? Geniet er lekker van, wellicht is El Dorado iets spiritueels ipv een grote klonp goud. Kijk maar... Ik lees je verhalen wel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric

Actief sinds 19 Sept. 2011
Verslag gelezen: 1613
Totaal aantal bezoekers 46791

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2011 - 12 Januari 2012

Zuid-Amerika

Landen bezocht: