van Bogota naar Cali en Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu van Bogota naar Cali en Medellin - Reisverslag uit Medellín, Colombia van Eric Prinzen - WaarBenJij.nu

van Bogota naar Cali en Medellin

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric

05 November 2011 | Colombia, Medellín

Tijd om weer eens wat van me te laten horen. Ik zat dus in Bogota tot 30 oktober. Beetje de stad rondgestruind, museum van Fernando Botero bezocht, mijn dagelijkse verse sinaasappelsap gedronken bij het stalletje van een vriendelijk colombiaans meisje, lekkere empanada's gegeten etc. Woensdagmiddag kwam ik terecht in de studentendemonstraties midden in de stad. Duizenden studenten die de hele binnenstad lamleggen om te demonstreren voor het behouden van kwalitatief goede en goedkope studies. Op zaterdag voor vertrek nog een fietstocht gemaakt door Bogota onder leiding van een gids, samen met Maria en nog 5 buitenlanders. Leuk maar niet ongevaarlijk in het superdrukke verkeer. Markten, kerkhof, koffiefabriek, hoerenbuurt, alles gezien. Zondag met het vliegtuig naar Cali, stad meer naar het zuiden. Mooie stad, jammer dat het helemaal open lag door werkzaamheden aan de weg in de hele stad. 3 dagen geweest, veel gelopen, dierentuin bezocht, bezienswaardigheden bekeken, Albalucia ontmoet, lekker uit gegeten, de moeite waard, lekker relaxte stad, heerlijk klimaat. Woensdag met het vliegtuig door naar Medellin, voormalig bolwerk van de drugsbaron Escobar. Grote stad, hostel gezocht in het moderne deel, dichtbij het uitgaansgebied van de stad. Eerst in een leuk maar druk hostal, maar tussen al die twintigers voelde ik me niet helemaal thuis, dus 2 panden verderop een rustiger hostal gevonden, kleiner en meer contact tussen de gasten, erg leuk. Medellin is ook de stad van Botero, een van Colombia's grootste kunstenaars, beelden en schilderijen. In de stad een plein vol met zijn beelden....veelal van voluptueuze vrouwen, zoals er veel zijn in Colombia, over het algemeen goed voorzien van grote borsten en dikke billen. Vandaag een dorpje bezocht in de buurt, 2 uur met de bus, Guatape genaamd. Erg fraai dorpje, temidden van een groot merengebied. Daar ook een grote rots beklommen, el penol, hele klim, maar wel mooi ofschoon het zicht slecht was door het matige weer. Hier wordt morgen een wereldbeker triathlon gehouden, kwalificatie voor London 2011. Ik heb wel een beetje genoeg van de grote steden, hoog tijd voor meer natuurschoon, lekker weer en strand. Zondag dus naar Cartagena, een van de mooiste en historische steden van Zuid-Amerika, gelegen aan de pacific, oude vestingstad, strand etc. Daar verheug ik me op. Tot binnenkort, saludos y un abrazo por todo.

• 05 November 2011 - 07:14

Ivo:

Ha die Eric,

Daar ben je weer met alweer een mooi reisverslag. Beknopt en duidelijk. Ik ben weer op de hoogte. Je maakt het geweldig zo te lezen en schrijft zeer positief over steden welke wij in NL alleen maar kennen van negatieve drugs- en moordberichten. Alles rustig op de demonstraties na? Leuke foto's ook.

Wie is toch Maria? Ook op ontdekkingsreis tijdens 'n sabbatical year. Geniet ze, Ivo en de rest van de Gijsbersjes

ps. Ajax lijkt te gaan overwinteren

• 05 November 2011 - 07:34

Cor Van Esch:

Leuk verslag en zo te lezen hou je het vakantiegevoel goed vast. Op de foto zien we het klimmen en het lijken wel veel trappetjes te zijn

• 05 November 2011 - 09:47

Vivian:

Weer een leuk verhaal, en eindelijk wat foto's. x

• 05 November 2011 - 12:33

Hans Schnapps:

Ik begrijp uit je verslag dat niet alleen het land maar ook de voloptueuze dames het beste in je naar boven halen. Hou dat vast, je kunt er nog 68 dagen van genieten.

Houdoe en bedankt !

• 05 November 2011 - 18:09

Cecile En Peter:

Hey broertje,
    fruitig, zeg dat wel!
    Stuur eens een foto van Maria, deze naam kom ik regelmatig in je verslag tegen!
    Hier alles oke, nog 5 weekjes!!!!!!!!
    Kusjesssssssssss

• 08 November 2011 - 13:53

Helmy Koster:

Eric,

Gefeliciteerd met je dochter Roelien. Ook alweer 20 jaar. Jeetje wat vliegt de tijd.
    We lezen met genoegen je reisverhalen en we wensen je vooral vele leuke culturele uitstapjes toe.
    De groeten van de gehele Kosterbende.